Blog Listem

15 Ocak 2018 Pazartesi

BEYAZ ZAMBAKLAR ÜLKESİNDE



Nicedir aklımda olan bir kitaptı.
Kitaplığımda olan ama okuma sırası gelemeyen kitaplardan.

Beyaz Zambaklar Ülkesi Finlandiya 'yı ve Finlandiya 'nın kurtuluşunun hikayesini anlatıyor.

Uzun yıllar Norveç himayesinde kalmış bu küçük kuzey ülkesi
güneşin ışıklarını esirgediği, öyle aman aman doğal güzelliği olmayan kuzey kutbunun bu minik ülkesi ilgimi çekti .

Kitabı yillar önce yazan Grigoriy Petrov aslında bir din adamı.

"Bir ülkenin kurtuluşu öncelikle ana dilinin benimsenmesi ile başlar "diyecek kadar gerçekçi.

Yıllar önce yazılan bu kitabın içindekiler  bugün halen yolumuza ışık tutabiliyor.

Atatürk'ün Beyaz Zambaklar Ülkesi 'ni  bir dönem okullarin müfredatlarında okutulmasını istemesi de çok önemli.

Bu kısa,  kolay okunan ama okura fazlasıyla değer katan kitabı çok sevdim.
Finlandiya 'ya olan ilgim ve  merakım arttı. 
Okumak isteyenlere önerim olsun. 

Kendime blognot : Finlandiya yı da ölmeden önce görülecek ülkeler listesine ekle ... ☺


9 yorum:

  1. Ben de bu kitabı Atatürk'ün önerisi diye almıştım ama yaklaşık on yıl kitaplığımda bekledi okumaya başladığımda ise hiç beklediğim gibi bulmadım ve ancak yarısına kadar okuyabildim ve bıraktım. Kitaptan çok yazarın hayat hikayesi daha çok ilgimi çekmişti. Çok nadir yarım bırakırım o da bu kitaba denk geldi üzüldüm biraz açıkçası. Son olarak ben de Finlandiya'yı görmek istiyorum. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen oluyor öyle. Yazarın hayatı ilginçti evet .
      Finlandiya konusunda hemfikir olmak güzel. .
      Sevgiler benden. ❤❤

      Sil
  2. hala okumadığım için utanç duyduğum bir kitap :/ Finlandiya'ya zaten görmeden aşığım diyebilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok canım okursun bir ara. ☺
      Finlandiya hakkında hepimiz aynı duygular içindeyiz ne hoş.
      Sevgiler .☺❤❤

      Sil
  3. Benim de uzun zamandır aklımda aslında b8r türlü okuyamadım. Atatürk 'ün tavsiye ettiği kitap olması sebebiyle okumayı çok istiyorum .

    YanıtlaSil
  4. Bence de muhteşem... 2017 yi kapatırken okudum ben de ve çok kıskandım Finlandiya halkını..
    Ben de hemen ziyarete geldim takibe aldım seni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa sorma ben de öyle o minicik kuzey ülkesinden öğrenecek çok şeyimiz var .
      Bu arada sen de hoşgeldin Sayfama.
      Sevgiler .❤❤

      Sil
  5. Beyaz Zambaklar Ülkesinde'yi hatırlattığınız için teşekkürler. Bir ülkenin dirilişini anlatan bu kitabı, bende yıllar önce okumuş ve çok beğenmiştim. Biraz daha büyüsünler muhtemelen çocuklarıma da okutacağım.

    YanıtlaSil