Blog Listem

10 Eylül 2016 Cumartesi

HİKAYECİ


****
" Bir aileyi birleştirmek için neyi bölmelisin?  "
" Ekmeği ... "

****
Yahudi kökenli Sage kendi halinde yaşayan, bir fırında şahane ekmekler yapan, babaannesine çok düşkün, evli sevgilisi ile umutsuz ama mutlu bir aşk yaşayan hayatının sınırlarını kendi çizmiş  bir kızdır.

Katıldığı grup terapisinde karşısına Josef adında bir adam  çıkar. 
Josef 90 yaşında tonton bir ihtiyardır ve kısa sürede Sage ile dost olurlar.

Sage ısınmıştır bu yaşlı adama.

Günlerden bir gün Josef Sage'den kendisi ile ilgili önemli bir şey yapmasını ister !!!

Sage'in kendini öldürmesini ve bu çok uzun hayatına son vermesini ister Josef.

Sage şaşkındır; zira böyle bir teklifi ilk kez almaktadır. 
Öyle ya, kim kimden kendini öldürmesini ister? 
Elbette itiraz eder bu değişik teklife. 
Ardından duyacak olduğu itiraf karşısında daha da şaşırır Sage.
Çünkü Josef II. Dünya Savaşı yıllarında bir nazi subayıdır ve yüzlerce yahudiyi acımasızca öldürmüştür.
Bunun vicdan yükünü taşıyamamakta ve 90 yaşında olup da halen ölememesini kendine verilen bir ceza olarak görmektedir.

Kendi de yahudi olan Sage 'in fikri değişecek ve Josef  " ın sıra dışı teklifini kabul edecek midir?

***
Ağustos ayımı işte bu ilginç konulu kitap şenlendirdi. 
Ben çok beğendim ve herkese tavsiye ediyorum.



Posted via Blogaway


6 yorum:

  1. konu ilgi çekici. eğer yazar duygusal gelgitleri yeterince iyi yansıtmışsa; harika bir okuma olur diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok beğendim . Çok katmanlı bir kitap çok başarılı buldum.
      Sevgiler :)

      Sil
  2. ÇOk güzel bir cümle ile başlamış.. Okumak isterim bende..
    Selamlar,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel söylemler aralarda geçiyor kendi konusu daha da güzel. Sevgiler Aze :)

      Sil
  3. ırkçılık, ayrımcılık ne kötü sonuçlar doğuruyor..

    YanıtlaSil