Blog Listem

21 Kasım 2015 Cumartesi

MÜCELLA

MÜCELLA aslında bir dönem romanı.  Karadeniz ' de;  okurken Trabzon olabileceğini düşündüğümüz bir şehirde 2. Dünya Savaşı ' ndan başlayarak Türkiye 'nin önemli bir dönemine tanıklık ederek ilerleyen bir roman.

Kitabı okuma nedenim Nazan Bekiroğlu ' nun kitaplarını seviyor olmam.

İlginc bir roman olduğunu söyleyebilirim. 
Okurken okuru yormuyor ve hızlı ilerliyor.  Diğer yandan, Mücella'nın annesi sayesinde dört duvar arasına sıkışıp kalan sadece iğne oyaları ve muhteşem dikişlerle süslü yaşamı da yavaş ilerliyor .
Bu da okurda çelişki yaratıyor.

Geçip giden hayatı sanki bir pencereden bakar gibi izleyen Mücella'nın sessizliği ve çaresizliği zaman zaman  okuru kızdırsa ve acıma duygusu yaratsa da
Mücella bütününde güzel bir roman.

İçinde insana dair pekçok şey barındıran dönem romanları okumak isteyenler Mücella' yı da mutlaka okumalılar.



10 yorum:

  1. Bu kitabı çok merak ediyorum! Güzel bir yorum okumak beklentimin üzerine +1 ekledi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Okursan keyifli okumalar dilerim. :)

      Sil
  2. Ben de okuma listeme aldim yorum icin tesekkurler 👍

    YanıtlaSil
  3. Ben de okuma listeme aldim yorum icin tesekkurler 👍

    YanıtlaSil
  4. Nazan Bekiroğlu sevdiğim bir yazar, bu kitabı çok gördüm ve yorumunu okumam iyi oldu :)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Mücella'yı okudum, hem de kısa sürede. İçinde çocukluğumun kentini ve olaylarını buldum ve sevdim tabii ki, ancak sanırım bir dinlenme romanı olmuş. Çok daha etkileyici romanlarını okumuştum Sn. Bekiroğlu'nun. Daha güzellerinin geleceğini de biliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana katılıyorum çok daha güzel romanların yazarıdır sevgili Nazan Bekiroğlu. Bittikten sonra ben de öyle düşündüm.
      Sevgiler .:)

      Sil
    2. Sana katılıyorum çok daha güzel romanların yazarıdır sevgili Nazan Bekiroğlu. Bittikten sonra ben de öyle düşündüm.
      Sevgiler .:)

      Sil
  6. Ben de şuan bu romanı okuyorum. İlk defa bir romanda ilerlerken zorlanıyorum. Bekiroğlu'ndan çok daha iyilerini bekliyorum ben de. Tam bir hayalkırıklığı diyemem büyük haksızlık olur ama adlandıramadığım bir sıkıntı var. Yorumun için teşekkürler. Devam edebilmem için yardımcı olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://1yazar1okur.blogspot.com.tr bu arada benim yorumlarımı okuman için bloguma beklerim ;)

      Sil