Blog Listem

16 Ekim 2015 Cuma

KOŞMASAYDIM YAZAMAZDIM

Uzun zaman olmuş okuduğum kitapları paylaşmayalı.
Gündemin üzücü olması en büyük nedenim. Dilerim aydınlık günler görürüz ...

Bu yaz çok kitap okudum ama aklımda kalanlar, yazmaya değer gördüklerim o kadar az ki ...

Ben Murakami kitapları sevenlerdenim. İmkansızın  Şarkısı ve  Sahilde Kafka ile başlayan yolculugumuz halen devam ediyor.

Geçen sene yazarın kendi hayatını anlattığı kitabı KOŞMASAYDIM YAZAMAZDIM' ı
kitap raflarında yerini alır almaz edinmistim.  Fakat Sahilde Kafka ve hemen ardından SINIRIN GÜNEYİNDE
GÜNEYİNDE BATISINDA romanlarını üst üste okuduğumda bu yeni kitaba ara vermiştim.  Sonrasında araya farklı kitaplar da girince okumakta geciktim.

Geçen günlerin birinde kitaplığımda KOŞMASAYDIM YAZAMAZDIM ile karşılaşınca çocuk gibi sevinerek okumaya başladım.

Bu bir roman değil . Yazarın kendisi ile ilgili hoş bir anlatı.

Koşmanın hayatındaki önemi ve yazma serüveni ile ilgili samimi, sıcak bir kitap.
Murakami sevenlerin yazarı daha iyi tanımları için okumaları gerektiğini düşünüyorum.

Murakami sevmeyenler zaten bu kitabı okumayacaklardır.
Tanımak isteyenler de önce bir iki romanından başlamalılar diye düşünüyorum.
Ben de KOŞMASAYDIM YAZAMAZDIM ' dan sonra, okumakta çok ihmal ettiğim  Zemberek Kuşunun Güncesi ' ni ve 1Q84' ü okumak istiyorum.  Tabii araya başka kitaplar girmezse ...


10 yorum:

  1. Sahilde Kafka'yı okuyayım diyorum hep bir türlü sıra gelmiyor. Murakami'nin tarzını merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer hiç okumadı isen SINIRIN GUNEYINDE
      GÜNEŞIN BATISINDA romanından başla derim. Sonra Sahilde Kafka ve diğerleri gelecektir zaten. Tabii yazarı seversen.
      Ben sevenlerdenim. Ama az da olsa sevmeyen arkadaşlarım da var. Bence yaşayan en önemli yazar .
      Sevgiler bu arada :)

      Sil
    2. Eğer hiç okumadı isen SINIRIN GUNEYINDE
      GÜNEŞIN BATISINDA romanından başla derim. Sonra Sahilde Kafka ve diğerleri gelecektir zaten. Tabii yazarı seversen.
      Ben sevenlerdenim. Ama az da olsa sevmeyen arkadaşlarım da var. Bence yaşayan en önemli yazar .
      Sevgiler bu arada :)

      Sil
  2. Sahilde Kafka'yı okuyayım diyorum hep bir türlü sıra gelmiyor. Murakami'nin tarzını merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Selam Özlem'cim. Bende yazarı sevenlerdenim, çok enteresan geliyor yazım dili bana.
    Gerçi henüz bir kitabını okudum yazarın ; oda Yaban Koyununun İzinde. Başta sıkıcı gelmişti lakin nin kitap bittiğinde garip bir sevgi ve hayranlık duydum yazara. Hala şaşarım bu durumuma.
    Ve okumak istediğim serisini tamamlamak istediğim yazarlardandır kendisi.
    Öpüyorum ve keyifli haftasonu olsun oğluna selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Gülşah ben de o romanını okumadım .Aklımda Zemberek Kuşunun Güncesi var o da çok güzelmis. Senin de haftasonun çok güzel geçsin . Sevgiler kocaman .:)

      Sil
    2. Canım Gülşah ben de o romanını okumadım .Aklımda Zemberek Kuşunun Güncesi var o da çok güzelmis. Senin de haftasonun çok güzel geçsin . Sevgiler kocaman .:)

      Sil
  4. sevip sevmediğime karar veremediğim yazarlardan hala sadece 2 kitabını okumuş olmaktan da üzüntü duyuyorum ayrıca , bu kitabı okumayı istiyorum ama..:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Murakami çok değişik bir yazar. Ben seviyorum onun kitaplarını . :)

      Sil
    2. Haklısın Murakami çok değişik bir yazar. Ben seviyorum onun kitaplarını . :)

      Sil