Blog Listem

22 Nisan 2015 Çarşamba

Fİ adlı kitabı kitapçı raflarında gördüğümde hiç beğenmedim. Çünkü tanıtımında kişisel gelişim dizisi yazıyordu ve ben kişisel gelişim kitaplarından oldum bittim hiç hazzetmedim. Şunu yap, bunu yap, evrene olumlu sinyaller yolla gibi mesajlar hiç bana göre olmadı nedense ...

E doğal olarak Fİ'yi okumayı aklımın ucundan bile geçirmedim.
Sonra   bir ara  kitabı biraz araştırdım bu sefer de Grinin Elli Tonu diye bir seri kitaplar dizisi vardı ya; onun gibi olabileceğini düşündüm, aman dedim okunacak onca şey varken bunu mu okuyacağım falan filan ...


Bu arada okuma seçkilerine güvendiğim bir kaç arkadaşım Fİ'yi okudular ve çok beğendiler. Onların beğenisine de itiraz ettim. Fakat kitabı beğenenler arttıkça ve devamı olan Çİ'yi de okuyup, kitabın  son serisini de merakla bekleyenlerin sayısı da arttıkça, ben de kitabı merak etmeye başladım.
Sonra tesadüfen kitabın yazarını bir televizyon programında gördüm. Bana çok donanımlı biri gibi geldi. Böyle birinin yazdığı kitap içi bomboş bir kitap olamaz diye düşünerek Fİ' yi okumaya başladım.

Fİ  bir dolu karakter etrafında dönüyor ve bu karakterler aslında günlük hayattan hepimizin tanıdığı karakterlere çok benziyor. Toplumun ve belki de dünyanın değişen ahlak anlayışına göre şekillenmiş. Karakterlerin hepsinde var olan en önemli olgu özgüvenleri.

Fİ' yi  okurken zaman zaman karakter fazlalığından yorulduğum oldu fakat tam da bu arada araya giren  cümleler benim kitaba devam etmemi sağladı.

İş görüşmesine giden kahramanlardan birine yöneltilen bir soru :
" Kendinizi beş kelimeyle tanımlayın . "

 Bu soru klasik bir iş görüşmesi sorusudur fakat cevap benim çok hoşuma gitti : " BEŞ KELİMEYLE TANIMLANAMAYACAK İÇERİKTE BİRİ . " 

Okur olarak böyle bir cevap veren kahramanın başına gelecekleri merak ediyorsunuz. sonra bir başka sayfada " Bazen kendini bulman için önce kaybetmen gerekiyor ",
 " Bu toplumda, birinin utanılacak bir şey yapıp yapmadığının ölçüsü, o kişinin utanıp utanmaması ile ilgiliydi. " gibi cümleler kitabı bana okuttu. Ben de şimdi kitabı öneren arkadaşlarım gibi Çİ yi merak ediyorum ve sanırım son çıkacak kitabı da merakla bekliyor olacağım.

Fİ ile ilgili söylemek istediğim bir şey daha var. Roman karakterlerinin sayısının fazla olması .
Bu benim sevdiğim ama ara ara okurken de beni yoran bir şeydir. Bence önemli olan yazarın o kadar kahramanla başa çıkabilmesidir. Bu da yazarın  hüneri olmalı.

27 yorum:

  1. Bende cok severek okudum ve piyi sabirsizlikla beklemedeyim😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Galiba ben de öyle olacağım Sevtap'cım . O Can Manay karakteri var ya nefret ettim :)

      Sil
  2. Ben de merak ediyorum bu seriyi. Sanırım alıp okumalıyım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ilginç bir kitap. İlginç olmasının nedeni, insana dair her şey var bu kitapta. Hırs, aşk, tutku, ihanet ve yoz ahlak . Ancak hepsini yerinde kullanmış. be aslında seri kitapları pek sevmem ama dur bakalım kitapların devamı için ne düşüneceğim ?

      Sil
  3. benim de elimde ama vallahi korkuyorum okumaya :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korkma ... O kadar korkulacak bir kitap değil ki . İyi okumalar :)

      Sil
    2. yok kitaptan korktuğum için değil fakat çok beğeneni de var çok kötü diyeni , önyargılı okumaktan korkuyorum , hakkını yemekten ya da ederinden fazla değer vermekten :)size de iyi okumalar olsun...

      Sil
  4. baksana ben de fi ve çi aldım ama okuyamadım. ilk sayfalarda çok sıkıldım hemen elden çıkardım hediye ettim kurtuldum yaa :)

    YanıtlaSil
  5. Ben de Sizinle ayni Hisler icerisindeyim açıkçası. Hem Bestseller raflarina temkinli yaklasma ic gudumden hem de cogu seri.kitaplardan aradigimi bulamadigimdan elimi.uzatip uzatip geri cektim. Sizin cesaretlendirici etkinizle bir ihtimal onyargimi yikabilirim belki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ceyda' cım okuma konusunda çok direndiğim bir kitap oldu Fİ. İçinde insana dair çok şey var. Kahramanların her birini çok merak edip bir solukta okuyorsun kitabı . Keyifli okumalar canım :)

      Sil
  6. Çok kötü yorumlar da aldım bu kitap hakkında o yüzden kararsız kaldım doğrusu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuru merak ettiren bir kitap. Abartılı yerleri de var. Hele bir Can Manay karakteri var ki evlere şenlik. Okurken adamın kafasına bir şey indirmek geldi içimden. Hırs, tutku, iki yüzlü davranış biçimlerinin insanları nasıl da dibe vurdugurdunu anlatan bir kitap. Bütün seri bitince bende geride ne kalacak bilmiyorum ama olurdu kendini işte. Yoksa benim de sıcak baktığım bir kitap değildi.

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  7. Daha yeni yeni kitap incelemesi yapan bloglari keşfetmeye başladım cidden büyük eksiklikmis benim için :) Blogunuzu takipteyim babada beklerim. www.beautybygizzy.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geldim bile sayfanın Gizem cim. Takipteyim ben de :)

      Sil
    2. Geldim bile sayfanın Gizem cim. Takipteyim ben de :)

      Sil
  8. alıntılar hoşuma gitti, okuyan arkadaşlarım genelde beğenmişler,
    bakayım ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ara vermeden Çİ ye başladım . Tartışmaya çok açık bir kitap . Okutturuyor kendini :)

      Sil
    2. Ben ara vermeden Çİ ye başladım . Tartışmaya çok açık bir kitap . Okutturuyor kendini :)

      Sil
  9. Bu seriyi okumayı hiç düşünmedim ama yazar ile ilgili bir söyleşi okudum sizinde dediğiniz gibi çok donanımlı gözüküyor... güneş ve rüzgar enerjileriyle çalışan organik üretim yapılan büyük bir çiftlik kurma hedefi varmış ve bu konuda çalışıyormuş... bu çok ilgimi çekmişti...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarı beğendim ben de ve okumamda yazarın rolü çok büyük. Şimdi Çİ'ye başladım, ama arka arkaya okumak yordu beni biraz. Merakla bekliyorum sonu nereye varacak diye Çİ 'nin .
      Sevgiler :)

      Sil
    2. Tavsiye ediyorum rahatlıkla, çok sevdiğim kitaplar oldular, Fi ve Çi.

      http://aydinlikyuz.blogspot.com.tr/2014/12/fi.html burada yazmıştım, bakmak isterseniz.

      Hayat İzlerim, blogunuz çok güzel takipteyim.

      Sil
  10. Çok görüyordum bu seriyi ama açıkçası roman olduğunu bilmiyordum çok şaşırdım:) çok karakterli olması da ilginç... Çi'yi de okuyacak mısınız? Bakalım o nasıl?:) keyifli okumalar, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuuorum Çİ'yi ren'cim. yalnız bende bir sıkıntı var. devam kitaplarını arka arkaya okumak yorar beni. Çİ' de de durum değişmedi. Bakalım sonuç nereye varacak ?

      Sil
  11. bende tam tersi kişisel gelişim kitaplarını çok sevwerim. Seni takibe aldım. Ben de bloğuma beklerim.

    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki gelirim. Ben kişisel gelişim kitaplarını bir dönem çok okudum sanırım artık farklı şeyler okuma çabasına girdim. Yaş ilerleyince böyle oluyor galiba :)
      Sevgiler :)

      Sil