Blog Listem

20 Şubat 2015 Cuma

OKURKEN BEN



Gündem kötü bu günlerde. Acımız bitmiyor. Gencecik bedenleri hasta kişilikli ruhlara kurban ediyoruz. Bizi yönetenler birbirlerini hastanelik ediyor. Fakat her şeye rağmen hayat devam ediyor.

Kitap tanıtımlarını keyifle okuduğum kitapeylemi.blogspot.com.tr beni epey önce bir yazısında mimlemiş. Geç gördüğüm için yanıtlamam da geç oldu. Fakat bu MİM bana pek iyi geldi. yorgun anlarda insana iyi gelen çay veya kahve molası gibi.


Ben de kitap eylemi gibi yaparak bu mimi son yazıma yorum yazanlara göndermek istedim. Yazılarını kitap blogumda sürekli takip ettiğim Bilge, Mehmet Bilgehan Merki ve Maviye İz Süren ve bloguyla yeni tanıştığım Hilal bu MİM' e yanıt verirlerse sevinirim .

İşte sorular ve cevaplarım :

1- Kitap okumak için evde belli bir yerin var mı?

Yok evin her yeirnde okuyabilirim. Gündüzse mutlaka aydınlık olmalı . Geceyse yatağımda uyumadan önce mutlaka .

2- Ayraç mı yoksa rastgele bir kağıt parçası mı?

Kesinlikle ayraç. Rastgele kağıt parçası kullanmam. kitabı asla kıvırmam zaten. Kıvırınca sayfayı, kitabın canı acırmış gibi gelir .


3- Kitap okumayı belirli bir zamanda mı durdurursun yoksa belirli bir bölümde ya da bölüm başında mı durdurursun? 

Eğer ağır bir kitapsa evet ama okumak için de zaman tutmuşluğum olmadı hiç .


4- Okurken yemek yemek mi bir şeyler içmek mi?

İçmek ... Kahve, çay, yeşil çay. Bazen içinde olduğum duruma göre, bir kadeh beyaz ya da kırmızı şarap bile olabilir :)

5- Kitap okurken televizyon seyretmek mi müzik dinlemek mi?
İkisine de hayır. Sessiz olmalı kitap okuduğum yer.

6- Tek seferde bir kitap mı yoksa birden fazla kitap mı?

Duruma göre. Eğer elimde iki tane hafif kitap varsa aynı anda okurum. Ama benim için özel yazarların kitaplarını mutlaka tek okurum .

7- Okurken evde mi yoksa her yerde mi okumayı tercih 

edersin?


Fark etmez.Her yerde okurum. Bu yüzden çantamda mutlaka kitabım olur. Eskide uzun yol seyahatlerimde çok okurdum. Mutlaka bir kitap biterdi ama gözlerim zamana yeniliyor artık . Yolculuklarda eskisi gibi okuyamıyorum artık :)

8- Kitabın, kafanın içinde yüksek sesle okunması mı yoksa
sessizce okunması mı?


Sessizce elbette ... Yani bence ...

9- Önündeki sayfaları okur musun yoksa sayfaları atlar
 mısın?


Atlamam. Atlarsam anlamam.Okuduğum kitap eksik kalır ...

10- Ciltli kitap mı karton kitap mı?

Fark etmez. Kitap olsun da . Fakat çocukken ciltli kitapları pek severdim :)

11- Kitap yazıyor musun?

Hep bir şeyler yazıyorum ama kitap yazmak çok zor bence. Hadi yazdım, yayınevi bulup yayınlatmak çok zor. Özellikle bu durum uzaklaştırdı beni kitap yazma fikrinden .

11 yorum:

  1. teşekkür ediyorum , gerçekten keyifliydi bu mim:D

    YanıtlaSil
  2. kitapla, okumayla ilgili her şeyi çok seviyorum :)
    çok güzel cevapların, içten, sıcacık :)
    en kısa zamanda yapacağım,
    kitap kokan bu mim için çok teşekkür ederim :)
    mutlu pazarlar..

    YanıtlaSil
  3. Çok mutlu oldum, beni mimlediğiniz için teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  4. Ben de Deep Tone 'da gördüm akşama yapacağım bu mimi , çok güzelmiş. Cevaplarınızı da keyifle okudum. Mutlu akşamlar.

    YanıtlaSil
  5. Canım ben de yorumunu yeni gördüm. Sana da mutlu aksamlar. Biraz geç oldu ama :)

    YanıtlaSil
  6. Canım ben de yorumunu yeni gördüm. Sana da mutlu aksamlar. Biraz geç oldu ama :)

    YanıtlaSil
  7. Bana da ulaştı bu mim, ben de cevaplayacağım daha :) Bu sitenize de katıldım, buradan da bekliyorum sizi kahve yanı'na :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Aaa tabii ki gelirim ben de. Ne hoş adı var blogunuzun. Çok sevgiler :)

    YanıtlaSil
  9. Aaa tabii ki gelirim ben de. Ne hoş adı var blogunuzun. Çok sevgiler :)

    YanıtlaSil