Blog Listem

27 Şubat 2015 Cuma

CİNAYET OYUNU


Birlikte okuduğum kitapları paylaştığım, okuma tutkumu bilen arkadaşlarım Isabel Allende'yi  çok ama çok sevdiğimi de bilir.

Onunla tanışıklığım doksanlı yılların sonunda Ruhlar Evi ile olmuştu. Ardından Eva Luna ve Paula geldi ve sonra bütün kitapları.

Beni heyecanlandıran bir yazardır. Kendimi okurken iyi hissettiğim,  kitaplarının içinde kaybolduğum, büyülü bir atmosfere girdiğim bir yazardır Isabel Allende daha ne olsun ?

Haliyle yeni romanının çıktığını öğrendiğimde sevinçten havalara uçtum. Duyduk duymadık demeyin dostlar Isabel Allende'nin yeni romanı çıkmış diye bağırmak falan geldi içimden; cidden.

Hemen bir kaç kitap eşliğinde yeni romanı da sipariş verdim. - Bu arada artık  kitaplarımı tamamen internetten alıyorum. Bir kaç yıl öncesine kadar " Yok ı ıh, kitap da internetten mil alınırmış ? " diye mızıldanan kadın ben değilim sanki. -

Dün kitaplarım geldiğinde Cinayet Oyunu'nu aldım ve hemen okumaya başladım ve ilk defa henüz okumadığım bir kitabı blog sayfamda paylaşıyorum, okumadan öneriyorum çünkü biliyorum ki; Isabel yazmışsa iyi yazmıştır.

Bu sefer bir polisiye yazmış ama ben eminim ki romanın içinde Isabel Allende'nin romanlarındaki o büyülü atmosfer mutlaka olacak;  daha ilk sayfalardan hissettiğim bu !!!

Romanın konusunu arka kapaktan falan yazmıyorum . Yazarın tüm romanlarının ilk cümlesi beni çok etkiler sadece ilk cümleyi paylaşmak istiyorum  :

" Annem henüz hayatta ama Kutsal Cuma günü gece yarsı öldürecekler onu " diye baş komiseri uyardı Amanda Martin; o da bundan en ufak bir kuşku duymadı, çünkü kız hem  kendisinden, hem de Cinayet Masası'ndaki meslektaşlarının hepsinden daha fazlasını bildiğini kaç kez göstermişti ."

Böyle bir girişle başlayan romanı sadık bir okur ne yapar ? Bir solukta okur. Ben de şimdi okuma hallerindeyim :)




21 yorum:

  1. Peki bu kitap bir serinin devamı mı yoksa bağımsız bir kitap mı? Yine çok güzel bir post olmuş, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok bağımsız bir kitap çok teşekkür ederim bu arada :)

      Sil
  2. Yok bağımsız bir kitap . Ama Isabel Allende bu belli mi olur?
    Sevgiler canım :)

    YanıtlaSil
  3. Yok bağımsız bir kitap . Ama Isabel Allende bu belli mi olur?
    Sevgiler canım :)

    YanıtlaSil
  4. Ben Allende'yi sonradan keşfedenlerdenim ama çok sevdim... başlangıç cümlesi de çok iyi haklısınız ama polisiye olduğu için ben kitabı bitirmenizi bekleyeceğim :) teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Polisiye ama tipik bir Isabel Allende romanı. Eğer okumadiysaniz Ruhlar Evi ni özellikle tavsiye ederim.

      Sil
  5. Perşembe günü cumhuriyet kitap ekinde bu kitabın röportajını okudum ve hemen gidip satın aldım. en kısa zamanda okunacaklar arasında. Allende'nin Türkçe'de yayınlanmış tüm kitaplarını okumuş ve sahip olmakla keyifliyim. ruhlar Evi ilk yayınlandığından beri -yani sanırım 30 yıla yaklaşıyor- en büyük tiryakiliklerimdendir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ruhlar Evi benim için de önemlidir. Hatta az önce Gil Hanıma da önerdim. Bakalım yeni roman için fikriniz ne olacak okuyunca. Sayı ve selamlar :)

      Sil
  6. Ben de bu tür kitapları okumayı çok severim. Benim en sevdiğim yazar da Jean Christophe Grange'dır. Bayılıyorum bu adamın kitaplarına ve okumayanlara şiddetle önerimdir.

    Bana da beklerim :)
    http://www.biraltibirsifir.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Grande i bir ara ben de okudum Onun da Leyleklerin Uçuşu favirimdir. Gelmez miyim bloguna seve seve :)

      Sil
  7. Gerilim romanlarına Grange ile giriş yapmıştım ben. Onun o kitap sonlarında suçlu açığa çıktığında onun neden öyle olduğunu anlattığı kısımlara bayılıyordum. Ama şimdi baya koptum gibi o türden

    Bu arada henüz yeni ama bende beklerim bloguma

    http://kanvekuller.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Grange yi ben de seviyorum . Bloguna uğradım çok de beğendim. Güzel yazılarda bulusmak dileği ile :)

      Sil
  8. Ben okumadım ve kendime çok şaşırdım.Çok severim polisiye romanları . Özellikle Fransız polisiye romancılarına bayılırım.
    Sizden zaten ne çok kitap ismi aldım.
    Süpersiniz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilay cim. Olsun olursun sen de . Çok teşekkür ederim bu arada :)

      Sil
  9. allende severim okurum. böle bi kitabı oldğunu bilmiyodum ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep cim aklında olsun o zaman. Senin kitabın da benim aklımda haberin olsun :)

      Sil
  10. Merhaba, bloğunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım. Bana da beklerim ;) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuba cım geldim bloguna çok beğendim tam benlik . Sevgiler çok :)

      Sil
  11. harika bir giriş cümlesi, çook merak ettim, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren cim güzel de bir kitaptır canım.
      Sevgiler :)

      Sil
    2. Eren cim güzel de bir kitaptır canım.
      Sevgiler :)

      Sil