Blog Listem

30 Temmuz 2014 Çarşamba

PALA HAYRİYE




Bazı kitapları okuyup bitirdikten sonra yazarıyla ayın dönemde yaşıyor olmaktan gurur duyarım.

Hele yazar benim için yeniyse bu gurur daha da artar. Kitap bitince hemen yazarın başka kitapları olup olmadığını araştırır ve mutlaka hepsini edinir, sırası geldikçe okurum.

Pala Hayriye de böyle oldu.

 İnternetteki araştırmalarımdan aslında Pala Hayriye'nin devam kitabı olduğunu öğrenmiştim.

Bitirgen adlı romanın devamı idi Pala Hayriye.
Sabırsız ruhum Bitirgen'i almayı, okumayı bekleyemedi; zira bir önceki kitap siparişimde Pala Hayriye aylar öncesinde gelip kitaplığımın baş köşesine yerleşmişti.
Üstelik yeni ameliyat olmuştum; evde dinlenmem gerekliydi, henüz okumadığım kitapları sıraya koyarak okumalıydım. Ben de önce Deli Duman'ı okudum ve hemen ardından Pala Hayriye'ye başladım.

Pek de iyi yaptım.

Pala Hayriye Deli Duman'dan sonra bana pek iyi geldi.
Kurgu zaten şahaneydi, akıcı dili, gülerken düşündüren cümleleri ile Pala Hayriye, kitaplığımın baş köşesinden çıkıp, yüreğimin baş köşesine çoktan yerleşmişti bile.

Yazımın başında, beğendiğim kitapların yazarları ile aynı dönemde yaşıyor olmaktan söz etmiştim ya; bu gerçekten şans bence. Kitabın Yazarı Figen Şakacı daha çok yazsın, biz onun kitaplarının yolunu gözleyelim, daha çok okuyalım.

Pala Hayriye'nin konusunu anlatmıyorum ancak naçizane bir önerim olacak; siz benim yaptığımı yapmayın; fırsatınız varsa önce Bitirgen'i okuyun ve ardından Pala Hayriye'yi .
 Bu neşeli, hayatla dalga geçen, asi kadını daha çok  tanıyıp, daha çok seveceksiniz.

3 yorum:

  1. İlk defa duyduğum bir yazar ama yeni yazarları keşfetmeyi ben de seviyorum, kitap isimleri de ilginç meraklandım, listeme ekliyorum, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
  2. Tamam canım sana da keyifli okumalar :)
    Sevgiler ...

    YanıtlaSil
  3. bitirgen oldukça güzel bir isim , yine yeni bir yazar, ne kadar çok okuyamadığım kalem var ...

    YanıtlaSil