Blog Listem

13 Temmuz 2014 Pazar

DELİ DUMAN


ERKEN KAYBEDENLER beni onunla tanıştıran romandır.

Kendine özel bir dili vardır ve  o dil çok akıcıdır, okumaya doyamazsınız.

BEHZAT Ç.' yi hiç anlatmayayım, hepimiz çok iyi biliyoruz.

DELİ DUMAN kitap raflarında yerini alınca, romanlarıyla çoktan " benim yazarım " olmuş, Emrah Serbes'in yeni romanını da tereddütsüz edindim.

***
Çağlar İyice, Kıyıdere İlçesi'nde yaşayan, günümüzün tipik belediye başkanlarından birinin yeğeni, MİKROP lakaplı Cengiz'in en yakın arkadaşı, kendi gözünden güzeller güzeli olduğuna inanan, son derece yetenekli !!! dokuz yaşındaki Çiğdem'in "ağbisi" dir.

Daha o yaşta çok kısa olacağını düşündüğü için " on beş tatilde " Yüzyıllık Yalnızlık" ı okumayı " Yüzyıllık Yalnızlık neymiş allah aşkına; asırlardır yalnızız biz " diyerek reddeden, tatilde Karamazov Kardeşler'i okumayı tercih eden bir yeni nesil gençtir.

Herşey,  Çağlar'ın kardeşini yetenek yarışmasına sokmasıyla ve çok yetenekli kardeşinin bu yarışmanın seçmelerinden elenmesiyle başlar. Çağlar'a göre kardeşi Çiğdem elenmemelidir. Çünkü onca aday arasından Michael Jackson'un Moon Walk yürüyüşünü en iyi yapan odur. Fakat yetenekten habersiz jüri güzelim kardeşini elemiştir !!!
 Çağlar'ın kız kardeşi Çiğdem için yapamayacağı hiç bir şey yoktur ve fakat jüri bunu bilmemektedir.
Çağlar'ın kardeşi için yaptıkları, onları en sonunda Gezi Olayları'nın orta yerine bırakıverir.

Deli duman bir yarış kazanma öyküsü değil; küçük bir kızın kalbini onarma öyküsüdür bence.

Deli Duman'ı okuyun derim.
Yaz kitaplarımın içinde en iyilerin arasına çoktan girdi bile ...

Blog Not : Gezi Olayları'nın yakın takipçisi hatta, eylemlerin orta yerinde yer alan Emrah Serbes'ten gezi ile ilgili bir roman beklentim vardı. Deli Duman beklentilerimi fazlasıyla karşıladı. Yazarın emeğine, kalemine sağlık ...


8 yorum:

  1. Özlemcim ben de çok beğendim romanı ;) aynı anda yorumlayışımız da hoş tesadüf oldu :))

    YanıtlaSil
  2. Ben hiç Emrah Serbes kitabı okumadım.Behzat Ç favorimdi.Ondan sonra hep alayım dedim olmadı.En kısa zamanda okuyacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deliduman iyi bir başlangıç olabilir, sevgiler, keyifli okumalar :)

      Sil
  3. ben de yazarı okumadım henüz ama mutlaka okumak istiyorum, bu kitabı da ilginçmiş belki bununla başlarım yazarı okumaya, sevgileR:)

    YanıtlaSil
  4. okunacak bu , ama edinemedim daha , az daha sabır :)

    YanıtlaSil