Blog Listem

22 Mart 2014 Cumartesi

HAYAL


Ayşe Kulin kitaplarnı severim.

Beni yormaz, dinlendirir hatta. Kahramanlarında kendimden bir şeyler bulurum illa ki.

Biyografi ve öyküleriyle tanıdığım bir yazardır.

1997 ya da 98 falan olmalıydı. O dönemlerde öykü okumaya bayılıyordum. Öykülerin o kısa ama içten atmosferine girmek mutlu ediyordu beni. Tam o sırada Foto Sabah Resimleri'ni buldum.
Fotoğrafa hep merakım olduğundan bu kitabı da fotoğrafla ilgili sanarak hemen aldım, oysa içinde birbirinden güzel öyküler vardı. Çok çok beğendim ...

Kısa bir süre sonra Adı Aylin'i okudum. Kitap o dönemde ciddi bir patlama yaptı, bence Ayşe Kulin'i Ayşe Kulin yapan da Adı Aylin oldu.
 Ben Ayşe Kulin'in biyografileri üzerinde beğeni hakkımı Füreya'dan yana kullanırım.
Füreya Koral'ın hayat karşısındaki güçlü duruşu, aldığı riskler, geldiği renkli aile Ayşe Kulin'in kaleminden okurken beni çok etkilemişti.

Ayşe Kulin kitaplarını okuma maceram bu iki kitapla bitmedi elbette. Birbiri ardına Sevdalinka, Nefes Nefese, Köprü, Gece Sesleri, Bir Gün, Veda, Umut, Hayat, Hüzün, Gizli Anların  Yolcusu, Dönüş gibi romanlar geldi.
Bir gün kitaplığıma baktım ki; gerçekten Ayşe Kulin Benim yazarım olmuş.

Hayal yazarın son kitabı, yazarın yazar olma serüvenini anlatıyor. İnsan hayalleriyle yaşar. Karşısına çıkacak engelleri de hayal ettiğine kavuşmak için aşar bence. Bu kitap da bunun kanıtı.

Benim gibi Ayşe Kulin kitaplarının okuru iseniz, yazarın 1983 - 2013 yılları arasındaki dönemine, yazar olma serüvenine tanıklık etmek keyif verecek ...

8 yorum:

  1. Bazı yazarlar vardır," içimizden biri" gibidir. Kitapları rahat okunur, kolay anlaşılır. Sanırım Ayşe Kulin de pek çoğumuz için böyle. Ben de "Adı Aylin" ile başlamıştım. Ama en çok etkileyen "Foto Sabah Resimleri" oldu. Notlar alarak okuduğum, unutulmaz öykü kitaplarından biri idi.
    Bir eğitimci olarak "Kardelenler" de düşündüren, etkileyen bir kitaptı.
    Hayal ederek, kitaplardan ses duymak güzeldi.
    Selam-sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel, blog ortamında okuduğumuz kitapları, sevdiğimiz yazarları paylaşmak.
      Sevgiyle kalın...

      Sil
  2. ya ben bunu okumadım ki , hiç görmedim ki , Ayşe Kulin hepsini okudum nerdeyse nasıl kaçırdım ki dedim , yeni kitabıymış , teşekkür ettim:D

    YanıtlaSil
  3. biyografilerden Füreyya benim de favorim:) bu kitabını ise okumadım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. O kadar usta bir yazar ki dediğiniz gibi mutlaka kendinize ait bır kesit buluyorsunuz romanlarda. Ayrıca şu sıralar çeviri romanların çevirileri felaket. bazı kitapları ortasında falan anlamaya başlıyorsunuz. Onun için böyle düzgün yazan Türk yazarların kıymetini bilmek gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç sormayın, çeviri kitaplarda gerçekten sıkıntı var.
      Klasiklerin son dönemde İletişim Yayınları'nın çevirisi güzel naçizane fikrimi söylemek isterim. Çok ciddi bir iş çevirmenlik, yeniden roman yazmak gibi. Ayşe Kulin çok önemli bir yazar.

      Sil