Blog Listem

6 Şubat 2014 Perşembe

YAĞMUR SONRASI


Geçen kış aylarının birinde, D&R 'dayım. Kitaplar arasında kaybolmuşum ve ne almak istediğimi de bilmiyorum.
Gözüm güzel kapaklı bir kitaba takılıyor. Kapağındaki menekşeler, püsküllü ayraç falan pek hoşuma gidiyor ve kitabı alıyorum. Okuyorum da ... Umduğumdan daha iyi çevirisi ve konusu. İki gün içinde bitiyor kitap. Adı Mart Menekşeleri;  sonra kitap hakkındaki fikirlerimi bu sayfada paylaşıyorum.

Aslında genç kızlığımın beyaz dizi tadındaki kitaplarını okuyup, aşalı çok zaman olmuş. Hatta içinde aşk barındıran kitaplardan bile sıkılır olmuşum. Ama Mart Menekşelerini beğeniyorum işte.

Geçenlerde intrnetten kitap siparişi veriyorum. Bu aralar kitaplarımı hep internet üzerinden alır oldum. Çok da keyifli; her şey parmağının ucunda insanın; ki ben bu internet alışverişinin çok karşısında idim. Hele kitap konusunda çok keskin düşünürdüm.
" Kitap kitapevinden alınır, ne o öyle internet falan " der dururdum. Şimdi ise iyi bir internet alışverişçisi oldum galiba...

İnternetten kitap seçerken gözüm Yağmur Sonrası'na takıldı.
Yağmur sonrası, Mart Menekşeleri yazarı Sarah Jio'nun başka bir kitabıymış, hemen sipariş verdim. Kitap yine güzel bir kapak va ayraç tasarımı ile basılmış. Sanırım kitapçıda da olsam düşünmeden alırdım.

Yağmur Sonrası İkinci Dünya Savaşı sırasında gönüllü hemşirelik yapan iki arkadaşın hikayesini anlatıyor. Çeviri yine güzel, dil samimi ve akıcı. İki samimi arkadaşın aşk yüzünden savrulan hayatları kitabın ana konusu.

Sarah Jio kitaplarında şarkılardan ilham alıyor. Mart Menekşeleri'nin favori Şarkısı Body & Soul'ken Yağmur Sonrası'nın favori şarkısı La Vien Rose oluyor.
La vien rose, o zamanlar yeni parlamakta olan bir şarkı. Benim de özelllikle Edidh Piaf'tan dinlemekten ayrıca keyif aldığım bir şarkıdır.

Yağmur Sonrası 2014'de bitirdiğim kitaplardan biri oldu. Kolay okunan, konusu güzel, kapak tasarımı güzel, ayracı güzel, çevirisi güzel bir kitap.
Özelllikle okullar tatilken, çocuklu anneler rahatça okuyabilir. Çünkü daha çok tatil kitabı kıvamında ...

7 yorum:

  1. Bende aynı bahsettiğiniz gibi aşkla ilgili kitap okumaktan oldu bitti kaçınmışımdır, hele uzatmalılardan... Mart Menekşelerini samimi olarak itiraf ediyorum kapağını çok beğendiğim için aldım ve çok sevdim. Kızım da okumuştu ve Yağmur Sonrası nı da alabiliriz diyordu demek gene beğeneceğiz. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben keyifle okudum, şimdi sırada Böğürtlen Kışı var, sevgiler :)

      Sil
  2. Bekleyen kitaplarım arasında. Bende yenilerde Böğürtlen kışını okudum çok keyifliydi. Bu kitabında öyle olduğunu tahmin ediyorum zaten yorumlarda bu yönde. Biraz daha zaman geçsin bunuda okuyacagım :)
    Keyifli okumalar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa sırada Böğürtlen Kışı var. Dünya Ağrısı bitti ona başlayacağım, sevgiler :)

      Sil
  3. internetten kitap alışverişini ben de seviyorum, kargo beklemenin heyecanı ayrı oluyor:) ben de kır çiçeği tepesini okuyacağım yakında..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok alıştım internet alışverişine, Kır ççieği tepesi nasıl acaba? Sevgiler :)

      Sil
    2. kır çiçeği tepesini okuyorum güzel hikaye ve sarah jio tarzına yakın. ben sevdim tavsiye ederim (:

      Sil